در بخش تاثیر مواد اولیه بر قیمت محصول به طرح های عمومی و طرح های تبلیغاتی اختصاصی اشاره کردیم و در این بخش جزییات چرایی استفاده از طرح اختصاصی برای کسب و کارها را بررسی می کنیم.
چاپ طرح اختصاصی برای یک وسیله یکبار مصرف بازیافتی چه کاربردی دارد؟
برندسازی و ماندگار شدن در ذهن مشتری هدف تمامی کسب و کارها است و المان سازی شخصی یکی از گام های این مسیر است. برای درک بهتر ارتباط جواب با سوال، تصور می کنیم که از دو کافه متفاوت یک لیوان کاغذی قهوه خریدیم. لیوان کاغذی کافه اول بدون طرح اختصاصی و دارای طرح و رنگ معمولی است اما لیوان کاغذی کافه دوم همرنگ دکوراسیون کافه است و برای نوشتن نام و آدرس کافه از طرح و فونت جذابی استفاده شده است. با قطعیت می توان گفت که کافه دوم در المان سازی شخصی موفق عمل کرده است و در ذهن مشتری ماندگارتر شده است به همین دلیل نباید برای توجیح به یکبار مصرف بودن لیوان کاغذی اکتفا کرد وقتی که می توان بدون توجه به آن برای برندسازی از آن بهره برد.